Fundacja Training Projects stworzyła zestawienie hoteli i ośrodków najlepiej przystosowanych do szkoleń biznesowych i plenerowych imprez integracyjnych. Trenerzy firmy przeanalizowali blisko tysiąc obiektów i wybrali 100 najznakomitszych.
Jak powstało zestawienie
Training Projects od lat prowadzi szkolenia outdoor. Co roku realizuje kilkadziesiąt tego typu projektów – od kilkuosobowych, kameralnych szkoleń, po kilkusetosobowe imprezy. Trenerzy firmy – przygotowując projekt dla klienta – od razu rekomendują ośrodki, w których najlepiej go zrealizować. Dlatego pracownicy działu szkoleń outdoor regularnie odwiedzają potencjalne obiekty, każdy szczegółowo klasyfikując. Sprawdzane jest wszystko: od standardu pokoi, łazienek, sal i restauracji, przez poziom obsługi klienta, aż po szczegółową charakterystykę terenu. W przypadku szkoleń outdoor plener jest równie ważny jak wnętrza. Obsługa hotelowa często dziwi się więc, gdy trenerzy mierzą centymetrem obwód drzewa i szerokość trawnika, badają dno stawu wiosłem, a potem wszystko notują w specjalnym formularzu. Jednak to wszystko ma w outdoorze znaczenie – np. dla bezpieczeństwa instalacji alpinistycznej rozwieszonej między drzewami.
W bazie Training Projects znajduje się blisko 600 hoteli „na nie” – bo są zbyt blisko hałaśliwej drogi, z otwartym dla postronnych spacerowiczów terenem, albo bez wystarczająco dużego trawnika. I ok. 200 obiektów „na tak”. 100 najlepszych z nich prezentujemy w tym zestawieniu.
Jakie hotele znalazły się w zestawieniu
By znaleźć się w zestawieniu, hotel musi spełniać 4 warunki:
- min. 1 sala konferencyjna lub pomieszczenie, które można wykorzystać jako salę konferencyjną.
- Przyjazna i życzliwa obsługa, otwarta na nietypowe zlecenia (np. podanie obiadu w plenerze poza hotelem)
- Ulokowanie w cichym, spokojnym otoczeniu, gdzie np. hałas przejeżdżających samochodów lub okolicznej fabryki nie zakłóca zajęć w plenerze. Hotele ulokowane na terenach miejskich z gruntu wykluczono.
- Plener, np. trawnik lub plaża (na terenie hotelu lub w bezpośrednim sąsiedztwie), po którym nie kręci się zbyt wiele osób postronnych (przechodnie, plażowicze, którzy chętnie zamieniliby się w irytujących gapiów odbierających uczestnikom szkolenia poczucie prywatności). Odpadają więc hotele, które np. mieszczą się w parku z mnóstwem spacerowiczów, lub też takie, które dysponują jedynie otwartą dla osób z zewnątrz plażą (chyba że łatwo można wydzielić jej spory fragment i wynająć dla grupy).
Kryterium doboru nie był natomiast standard hotelu. Jeśli hotel spełnia minimalne wymogi – ma dwuosobowe pokoje z łazienkami, jest czysty i schludny – może znaleźć się w zestawieniu. Wszak jedni klienci oczekują luksusu, inni obiektów tańszych.
Warto zwrócić uwagę, że wśród hoteli wiele jest odnowionych dworów i pałaców. Po pierwsze dlatego, że zwykle mają one własny, duży park, idealny do zajęć outdoor. Po drugie – mają niepowtarzalny klimat miejsca.
Standard obiektu
Jednak, choć standard nie był kryterium przy zaklasyfikowaniu hotelu do pierwszej setki, ma znaczenie dla konkretnego pracodawcy, który planuje szkolenie lub imprezę. Dlatego w tabeli podajemy naszą ocenę hotelu w skali od 1 (bardzo skromny), przez 2 (skromny), 3 (komfortowy – klasa średnia), 4 (bardzo komfortowy) do 5 (luksusowy).
Nasza wycena nie jest zgodna z tzw. klasyfikacją gwiazdkową. Po pierwsze, dla uszczegółowienia przyznawaliśmy też oceny ułamkowe (np. 2,75 – standard niemal komfortowy; 3,5 – hotel nieco więcej niż komfortowy). Po drugie, wycenialiśmy też elementy, których nie uwzględnia klasyfikacja gwiazdkowa a istotne z punktu widzenia organizatora wyjazdu.
Na ocenę standardu hotelu składa się osiem elementów:
- Bogactwo wyposażenia. Np. lodówka, telewizor, łącze internetowe w pokoju.
- Jakość wyposażenia. Np. kabina prysznicowa z wysokiej jakości szkła, duży nowoczesny telewizor.
- Zużycie wyposażenia. Np. odnowiony pokój, brak śladów zużycia ręczników.
- Atrakcje dodatkowe. Np. basen, sauna, SPA.
- Dbałość o szczegóły. Np. umywalka jest dobrze umyta a zasłony szczelnie zakrywają okno.
- Spójność i estetyka wykończenia. Całość hotelu w jednym spójnym stylu (np. nowoczesny lub wiejski), brak kiczu.
- Jakość obsługi. Uprzejma i życzliwa postawa, elastyczne i szybkie reagowanie na nietypowe życzenia.
- Unikalny klimat. Np. hotel w starym pałacu, z unikatowym parkiem, albo w stylu kowbojskim.
Gdzie znajduje się baza? Opisy wszystkich znajdujących się w niej hoteli znajdziesz na stronie hotelnaszkoleniepl.