Szukasz połączenia atrakcyjnego szkolenia integracyjnego z treningiem umiejętności dydaktycznych lub coachingowych? Połącz w jednym wyjeździe narciarskim osoby dobrze śmigające na dwóch deskach, z początkującymi. Otrzymasz plenerowy, zimowy poligon kompetencji trenerskich.

Umiejętność jazdy na nartach wymaga treningu. To kompetencja jak każda inna: trzeba poznać minimum teorii, sporo praktycznych zasad i  metod, dowiedzieć się nieco o ryzyku i bezpieczeństwie. A potem ćwiczyć, próbować i popełniać błędy.

Najlepiej uczyć się pod okiem doświadczonego trenera, który nas obserwuje,  doradza, proponuje odpowiednie ćwiczenia. Dobiera stoki i trasy stanowiące wyzwanie dla naszych umiejętności i koryguje nasze błędy. A wcześniej instruuje, tłumaczy i pokazuje optymalne zachowania własnym przykładem.

Zaraz zaraz, czy my w poprzednim akapicie opisaliśmy trenera narciarstwa? Czy raczej coacha biznesowego, trenera wewnętrznego, albo instruktora stanowiskowego lub BHP? Doradza, proponuje ćwiczenia, dobiera adekwatne wyzwania, instruuje, tłumaczy, koryguje pomyłki, inspiruje własnym przykładem…

My wykorzystamy narciarstwo do szkolenia właśnie tych umiejętności.

W większości zespołów firmowych znajdziemy zarówno osoby, które potrafią w miarę przyzwoicie jeździć na nartach, jak i te które nigdy nie stały na dwóch deskach. Ci pierwsi w naszej symulacji staną się coachami, instruktorami lub trenerami. Ci drudzy – uczniami, lub początkującymi pracownikami. Wszystkich zabierzemy na szeroki, bezpieczny i łatwy stok narciarski. Miejsce dla początkujących. A potem poprosimy, by nasi coachowie nauczyli jeździć naszych uczniów.

Zaproponujemy serię prostych ćwiczeń: od bezpiecznego przewracania się, przez stabilne utrzymywanie równowagi na nartach, po pierwsze skręty i hamowanie. W każdym zadaniu grupa będzie się uczyć – poprzez eksperymentowanie i doświadczanie sytuacji trenerskich –wybranych z poniższych umiejętności:

  1. Rozpoznawanie o coachowanej osoby jej stylu uczenia się
  2. Instruowanie w sposób prosty, intuicyjny i precyzyjny
  3. Dzielenie skomplikowanej umiejętności na proste etapy dydaktyczne
  4. Unikanie tłumaczenia z poziomu „nieświadomej kompetencji” – czyli skrótów myślowych i slangu eksperta
  5. Dawanie informacji zwrotnej
  6. Radzenie sobie z demotywacją i znudzeniem przy szkoleniu trudnej umiejętności wymagającej wielokrotnego popełnienia błędów
  7. Dobieranie wyzwań adekwatnych do potencjału i talentu ucznia
  8. Zapewnianie fizycznego i psychicznego bezpieczeństwa w procesie nauki
  9. Tłumaczenie zjawisk abstrakcyjnych, nieintuicyjnych i trudnych – poprzez pokaz, używanie wizualizacji lub intuicyjnych analogii
  10. Prowadzenie coachowaną osobę przez naukę na błędach, wyciąganie wniosków i autoanalizę – do samorozwoju
  11. Wyznaczanie celów i planów w szkoleniu umiejętności

Kogo zapraszamy na nasze szkolenia?  Wszystkich, którzy chcą połączyć aktywne spędzenie czasu na śniegu w górach, z praktycznym ćwiczeniem umiejętności coachingowych, trenerskich i instruktorskich. Zapraszamy zarówno ekspertów narciarstwa (przed nimi też postawimy kilka wyzwań narciarskich – np. jazdę tyłem), jak i osoby, które nigdy nie miały nart na nogach.

Szkolenie poprowadzi Rafał Szczepanik – prezes Fundacji Training Projects, specjalista w zakresie szkolenia trenerów wewnętrznych, a jednocześnie były zawodnik narciarski.

Nasze warsztaty prowadzimy w dowolnych górach – od Beskidów, przez Alpy, po Dolomity. Szczególnie jednak polecamy francuskie, włoskie lub austriackie rejony,  gdzie infrastruktura narciarska daje dużo więcej możliwości nauki, a śnieg jest gwarantowany. Wiosną możemy tez pracować na lodowcach, np. w Austrii czy w szwajcarskim Saas Fee. Zapraszamy do ośrodków, które osobiście sprawdziliśmy, znamy tamtejsze trasy i możemy zagwarantować realizację programu.

4/5 - (1 vote)