Wielkie Przejścia, Jak powstał współczesny świat, Vaclav Smil

Dzisiejszy świat jest wynikiem czterech „wielkich przemian”, jak twierdzi ekolog Vaclav Smil. W tej opartej na liczbach kronice głównych przemian w energetyce, rolnictwie, gospodarce, demografii i środowisku naturalnym w ciągu ostatnich 250 lat Smil przedstawia wyważone argumenty dotyczące zarówno korzyści, jak i kosztów. Jak pisze, te przemiany stworzyły bezpieczniejszy, zdrowszy …

Historia Domino’s, Jak innowacyjny gigant pizzy wykorzystał technologię do przeprowadzenia rewolucji w zakresie doświadczeń klientów (The Business Storybook Series), Marcia Layton Turner

Pisarka biznesowa Marcia Layton Turner przedstawia skromne początki i niepowstrzymany rozwój Domino’s, Inc, międzynarodowej sieci pizzerii. Założyciel Tom Monaghan rozwinął firmę z trzech pizzerii w Michigan w odnoszącą sukcesy sieć, tworząc specjalny sos, koncentrując się na dostawie i wybierając lokalizacje w miastach studenckich kochających pizzę. Domino’s wykorzystał szybką dostawę i …

Niezmordowany, Przezwyciężanie wątpliwości i wątpiących, Kara Goldin

Kara Goldin, założycielka i była dyrektor generalna firmy Hint, Inc. stworzyła najlepszą w Stanach Zjednoczonych markę niesłodzonej wody smakowej. Kiedy chciała schudnąć, zastąpiła dietetyczne napoje gazowane wodą o smaku owocowym, którą przygotowała w swojej kuchni. Rodzina i przyjaciele tak ją pokochali, że postanowiła ją sprzedawać. Pierwsze 10 opakowań wyprzedało się …

Światopogląd ekonomisty, I poszukiwanie dobrego samopoczucia, Steven E. Rhoads

Profesor Steven E. Rhoads nie zaczynał jako ekonomista i być może dlatego w 1985 roku udało mu się napisać książkę o ekonomii dla nieekonomistów, która stała się bestsellerem. W tej aktualizacji jego klasyczny już tekst zachowuje swój czytelny styl, przedstawiając jasne i prowokujące do myślenia przykłady zasad ekonomicznych stosowanych w …

Nie ma nic mikro w miliardach kobiet, Aby finanse działały na korzyść kobiet, Mary Ellen Iskenderian

Prawie miliard kobiet na świecie nie ma dostępu do systemu finansowego. Nieuwzględnienie kobiet kosztuje instytucje finansowe miliardy potencjalnych zysków. Mary Ellen Iskenderian, prezes i dyrektor generalny organizacji non-profit Women’s World Banking, wyjaśnia przyczyny tego wykluczenia, jak z nim walczyć i dlaczego wszyscy korzystają z integracji finansowej. Przytaczając przykłady z Indii, …

Wojny kryptowalutowe, Fałszywe zgony, zaginione miliardy i zakłócenia w branży, Erica Stanford

Po pojawieniu się Bitcoina ludzie wyczarowali niezliczone kryptowaluty, które w szczytowym momencie miały wartość ponad 1 biliona dolarów. Jednak brak regulacji doprowadził do oszustw i schematów Ponziego, które kosztowały inwestorów miliardy. Ekspertka ds. kryptowalut Erica Stanford oferuje pouczające spojrzenie na niektóre z tych największych oszustw i skandali. Nie jest ona …

Lis Sprzedaży, Przewodnik terenowy po dynamicznej sprzedaży, Jim Holden

Jim Holden wykorzystuje metaforę lisa sprzedaży, aby przedstawić pomysły, które wyostrzą umiejętności każdego profesjonalisty zajmującego się sprzedażą. W przeciwieństwie do wielu książek o sprzedaży, w których głos jest „nadzorczy”, pisany z perspektywy kogoś, kto nie walczy na pierwszej linii frontu, Holden pisze o rzeczywistości wygrywania i utrzymywania interesów. Lisy przeżywają …

Sprzedawać, aby wygrać, Richard Denny

Brytyjski ekspert w dziedzinie sprzedaży Richard Denny w tym czytelnym i łatwym do przyswojenia tekście demistyfikuje proces sprzedaży. Omawia on podstawowe zasady sprzedaży, począwszy od umówienia pierwszego spotkania, poprzez zadawanie właściwych pytań, aż do zamknięcia transakcji. Jego koncepcje nie są szczególnie przełomowe. Każdy, kto zajmuje się sprzedażą, powinien znać większość …

Sprzedaż wbrew intuicji, Opanuj sztukę nieoczekiwanego, Bill Byron Concevitch

Bill Byron Concevitch uważa, że aby osiągnąć sukces jako sprzedawca, należy wyróżnić się spośród innych. Dlatego proponuje zmianę zachowania i robienie czegoś innego tylko dlatego, że jest to inne. Miesza on sprawdzone rady dotyczące sprzedaży, takie jak upewnienie się, że rozmawia się z osobą, która podejmuje decyzje o zakupie, z …

Sprzedaż jest do bani, Jak przestać sprzedawać i zacząć nakłaniać potencjalnych klientów do kupna! Frank J. Rumbauskas Jr.

Cold calling to nędzny sposób zarabiania na życie. Spędza Pan cenny czas, przedzierając się przez zimne perspektywy w nadziei, że ktoś kupi to, co Pan sprzedaje. Ci zapracowani ludzie mają więcej zmartwień niż Państwa produkty. Podczas rozmowy telefonicznej z zimnym klientem Pana status zmienia się z niczego (nie znali Pana …