Zależy nam na przygotowaniu dla Państwa naprawdę „skrojonego na miarę” szkolenia integracyjnego lub wyjazdu team building. Chcielibyśmy, by program spotkania czy imprezy odzwierciedlał Państwa cele i oczekiwania wobec takiego wyjazdu. Dlatego naszą współpracę rozpoczniemy od postawienia Państwu wielu pytań.

Chcemy, by każdy nasz scenariusz eventu był:

  • ciekawy (a więc nie powtarzał tego, co już było na poprzednich wydarzeniach),
  • dopasowany do Państwa strategii szkoleniowej (niczego nie dublował, z niczym nie kolidował)
  • pasował do specyfiki grupy (zarówno pod względem kultury organizacyjnej jak i sprawności fizycznej uczestników).

Dlatego rozpoczynając współpracę, zadamy Państwu wiele pytań. Oto kilka przykładowych spraw, o które zapytamy, zanim przygotujemy ofertę szkolenia team building:

  • Jakie mają Państwo oczekiwania wobec tego wyjazdu? Jakie cele chcą Państwo osiągnąć?
  • Czy (poza integracją) chcą Państwo rozwijać jakieś konkretne umiejętności, np. pracy w zespole, komunikacji, kreatywność, planowanie, kierowanie zespołem, poznanie ról w zespole?
  • Jak państwo by rozłożyli akcenty (proporcje) pomiędzy integracją grupy i dobrą zabawą, a edukacją, kształceniem konkretnych umiejętności?
  • Czy to w szkolonej grupie pierwszy wyjazd integracyjny tego typu? Jeśli nie, który?
  • Jakie był programy poprzednich spotkań? Czy to były imprezy czysto rekreacyjne, czy też edukacyjne?
  • W jakich ćwiczenia i gry uczestnicy już brali udział? Proszę podać rodzaje ćwiczeń i możliwie wiele przykładów. Chcielibyśmy znać je możliwie wszystkie, żeby nie zaproponować Państwu, tego, co już mieliście – bo to byłoby nudne
  • Jakie inne szkolenia miękkie uczestnicy już przechodzili w ostatnich 3 latach?
  • Jakie inne szkolenia są planowane w Państwa firmie w najbliższych 2 latach dla tej grupy, lub wybranych jej członków?
  • Czy team building jest częścią większego programu rozwojowego? Jeśli tak, co obejmują inne szkolenia w ramach tego programu?
  • Na jakich stanowiskach pracują uczestnicy?
  • Z jakich działów pochodzą?
  • Na ile się znają?
  • Czy chcieliby Państwo otrzymać ofertę zajęć forsownych, czy spokojnych? Jak duża powinna być dawka wysiłku i adrenaliny podczas wyjazdy integracyjnego?
Team building – analiza potrzeb
5 (100%) 1 vote

8 Comments

  1. Mam poczucie, że niewiele firm rzeczywiscie jest zainteresowanych dopasowaniem do potrzeb klienta gier integracyjnych czy programów eventowych. bo taniej jednak jest przywieźć standardowe gry, zabawić klientów przez parę godzin i wyjechać. A czy się uczestnikom podobało, czy się zintegrowali czy tylko pobawili – tego i tak organizacja nie mierzy. bo wyjazd sfinansowany z funduszu socjalnego – i tak trzeba było tą kasę wydać, i tak nie traktował tego nikt jak inwestycji w rozwój pracownika.
    Tak wiec wyrazy uznania, że interesuja się Państwo az tyloma aspektami grupy, ktor przyjdzie Wam integrować

    Trutek
    1. Bardzo dziękuję 🙂
      Oczywiście łatwiej jest przedstawić „gotowy” program ale czy wówczas spełni on swoje zadanie? Czy zintegruje grupę? Sprawi, że uczestnicy poznają się lepiej? Każda firma jest przecież inna i chce zorganizować taki wyjazd z innych powodów. Dlatego trzeba do każdego indywidualnie. Tam gdzie jest to możliwe, postara ć się z klientem porozmawiać o oczekiwaniach. Zawsze warto dopytać o cele szkolenia (czy poprzez integracje chcą również rozwijać jakieś umiejętności, zachowania czy postawy, czy też chodzi wyłącznie o wzmocnienie zespołu) i o uczestników (na jakich stanowiskach pracują, jakie mają doświadczenie, z czym sobie radzą świetnie a co jest dla nich wyzwaniem). Bez tych informacji trudno spełnić oczekiwania zarówno klienta jak i samych uczestników.

      Dorota Owczarska
  2. Czy zwykle pytają Państwo o oczekiwania co wyjazdu pracowników czy pracodawcę? Bo mam wrażenie ze jakby spytać pracowników, to powstanie koncert życzeń: spa, kręgle, paintball, rowery, baseny, biesiady… i większość tych życzen nie bedzie miała nic wspólnego z prawdziwymi zajęciami team building, tylko będzie to dążenie do wypasionej zabawy na koszt pracodawcy…

    Karina
    1. Nie zawsze istnieje możliwość porozmawiania z pracownikami na temat ich oczekiwań. Jeśli spotkanie „team building” ma być wyjazdem typowo zabawowym, integracyjnym lub być „nagrodą” dla zespołu wówczas rozmawiając z klientem wspominamy, że warto spytać grupę jakich atrakcji oczekuje. Czy myśli raczej o grach sportowych, kreatywnych, strategicznych np. łamigłówkach czy biznesowych. A może zwyczajnie chcę spędzić razem miło czas.

      Dorota Owczarska
    1. W swoich scenariuszach posiadamy zajęcia zarówno forsowne jaki i bardziej spokojne. Dawka wysiłku oraz poziom adrenaliny również może być różny w zależności od wyboru scenariusza. Ponadto w każdej grze istnieją takie role, które angażują uczestników bardziej intelektualnie i emocjonalnie a mniej ruchowo (np. strateg, komunikator) przez co osoby mniej sprawne fizycznie nie czują się pominięte w zadaniu.

      Dorota Owczarska
  3. Stare chińskie powiedzenie mówi, że jeżeli nie wiesz do którego portu chcesz dopłynąć żaden wiatr nie będzie sprzyjający. My właśnie po to zaczynamy współpracę od postawienia wielu pytań, żeby dokładnie zlokalizować port – zanim zaczniemy wkładać wysiłek w stawianie żagli.

    D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.