Lina, tratwa czy hotel krasnoludków?

Zajęcia wspinaczkowe, spływ tratwą, leśne podchody, jazda samochodami terenowymi, zajęcia przygodowe w mieście… Pomysłów na szkolenie w formie team building może być wiele. Najlepiej skorzystać z tych, które dla uczestników okażą się nowe. Unikniemy wtedy rutyny i znudzenia. Szkolenia team building mogą przybierać bardzo różne formy i mogą odbywać się w różnorodnym terenie. Dzięki temu bez problemu można …

Plenery na szkolenia team building

Pracownicy działów szkoleń w przedsiębiorstwach czy szefowie ośrodków konferencyjny coraz lepiej potrafią zadbać o to, by szkolenie od strony organizacyjnej przebiegało sprawnie. Pod warunkiem, że nie są to szkolenia team building w plenerze – tu wciąż zdarzają się problemy. Nie każdy wie, o co pytać organizatora szkolenia (hotel i firmę szkoleniową), szczególnie, jeśli wcześniej w zajęciach outdoor nie brał udziału. Logistyka związana z przygotowaniem edukacji prowadzonej w terenie wymaga tymczasem …

Kompetencje trenerów team building

Polskie Stowarzyszenie Trenerów Outdoor (PSTO) stworzyło listę kompetencji, jakie powinni posiadać szkoleniowcy prowadzący szkolenia team building i wyjazdy integracyjne zorientowane na budowanie zespołu. Przez szkolenia integracyjne członkowie PSTO rozumieją warsztaty szkoleniowe lub budujące, integrujące albo wzmacniające zespoły, wykorzystujące koncepcję „nauki przez doświadczenie”. Zajęcia te angażują gry terenowe, sport, różne formy rekreacji na wolnym powietrzu, techniki militarne lub …

Team building pod dachem

Szkolenia team building kojarzymy głównie z wiosną i latem.  Wtedy pogoda najbardziej sprzyja zajęciom w terenie. Jednak dla naszych klientów coraz częściej organizujemy wyjazdy integracyjne zimą – pod dachem. Od wczesnych godzin wieczornych w starej przedwojennej willi profesora Śliwińskiego trwało przyjęcie, na które zaproszeni byli tylko bliscy przyjaciele. Profesor, uznany archeolog, chciał w ten sposób uczcić swój powrót z wykopalisk …

Szkolenia team building

Dobrze zorganizowane szkolenia team building powinny mieć jasno określony cel. Im precyzyjniej zdefiniujemy go, tym lepiej trenerzy mogą przygotować program „szyty na miarę”. Od blisko 20 lat prowadzimy szkolenia team building w Polsce, Austrii, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, w Czechach, na Węgrzech, Liwie i w Słowenii. Realizujemy spotkania łączące zabawę z inspiracją albo nauką dot. umiejętności zespołowych, kreatywnych i przywódczych. Motywujemy do współpracy, …

Techniki poznawania potrzeb

Analiza potrzeb wcale nie jest łatwym zadaniem handlowca. Na tym wstępnym etapie rozmowy sprzedażowej wielu z nich popełnia błędy, które prowadza do braku kontraktu. Handlowiec, który chce dobrze rozpoznawać potrzeby klientów oraz weryfikować jego potencjał, musi osiągnąć biegłość w sztuce zadawania dobrych pytań, słuchaniu odpowiedzi oraz parafrazowaniu. Są to trzy podstawowe, a jednocześnie bardzo ważne umiejętności komunikacyjne, kluczowe w handlowaniu, negocjowaniu i rozwiązywaniu …

Badanie potencjału klienta

Sprawdzanie potencjału klienta trzeba zrobić przed prezentacją oferty i rozpoczęciem ustaleń końcowych, ponieważ oferowane przez handlowca warunki będą lepsze dla kontrahentów o dużym potencjale. W wielu branżach rozpoznawanie potencjału i prezentacja oferty są robione w tym samym czasie. W niektórych w tej samej części rozmowy ma miejsce także zamykanie sprzedaży. Tak dzieje się na przykład podczas odbierania zamówienia w branży dóbr szybkozbywalnych, w marketach spożywczych lub …

Otwarcie rozmowy handlowej

Otwarcie rozmowy handlowej to pierwsze minuty spotkania z klientem – uczymy tego podczas pierwszego szkolenia Techniki Sprzedaży. Jest ono szczególnie istotne podczas pierwszego spotkania, gdy strony dotychczas ze sobą nie rozmawiały ze sobą. Wszyscy jesteśmy w każdej chwili narażeni na zbyt dużą liczbę informacji, które nas przytłaczają. Gdybyśmy zwracali uwagę na wszystkie, nie bylibyśmy w stanie podejmować decyzji, musimy wiec selekcjonować …

Konflikt handlowców z przełożonymi – cz. 2.

Jak pogodzić handlowców i ich przełożonych, którzy maja zupełnie inna koncepcje firmowego schematu rozmowy handlowej? Czy górę ma wziąć odczuwana przez szefów potrzeba standaryzacji, czy wyrażana przez handlowców chęć większej swobody? Przede wszystkim wizyta handlowa powinna być prowadzona w taki sposób, żeby klient czuł komfort podczas  spotkania z handlowcem. Jeśli uzna, że rozmowa jest odarta z normalnego, ludzkiego kontaktu, nie zaufa sprzedawcy, nie kupi …

Konflikt handlowców z przełożonymi – cz. 1.

Dlaczego tak wielu szefów sprzedaży nie może dojść ze swoimi handlowcami do porozumienia w tak prostym temacie jak „schemat wizyty handlowej”? Zrozumienie, gdzie leży przyczyna tej różnicy zdań jest ważne i często zajmuje sporą część firmowych szkoleń sprzedażowych Rozwikłanie tego problemu i znalezienie kompromisu, który przekona obie ścierające się ze sobą strony, pozwoli na zwiększenie skuteczności handlowców. Wszyscy w tym sporze są przywiązani do swoich …