Escape Room – zupełnie inaczej

Oapollo14eminiaturkad kilku godzin w starym pałacyku profesora Globusa trwało przyjęcie, na które zaproszeni byli tylko bliscy przyjaciele. Profesor, uznany geograf, świętował odebranie nagrody Nobla. Otrzymany złoty medal wystawił w eleganckiej, szklanej kasecie. Jednak dla pewności zamknął ją na klucz…

Nagle w całym budynku zgasło światło, a potem słychać było brzęk szkła. Zapadła ciemność, a potem zrobił się harmider.

Po chwili, gdy kucharka włączyła korki, w sali balowej znaleziono leżące na podłodze odłamki szkła. Kaseta była stłuczona. Medal zniknął.

Skoro jednak na wyspie nie ma policji, zadaniem graczy jest ustalenie podejrzanego, którego trzeba aresztować, nim wymknie się on z budynku…

Escape Room to pokój, w którym grupa zostaje zamknięta na zamek cyfrowy. By z niego wyjść, musi rozwiązać szereg przygotowanych wcześniej zadań. W naszym przypadku – inaczej niż w większości znanych pokoi – są to zadania zespołowe. Dodatkowo fabuła skonstruowana jest tak by zaangażować całą grupę a zabawa łączyła się z rozwojem umiejętności. Symulacja jest bowiem prostsza „technicznie”, lecz bardzo trudna „menedżersko”. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie zarządzanie czasem i zadaniami. Jednak nie indywidualnie, lecz w wymiarze zespołowym.

Czasem: bo nie można skupiać się na jednym zadaniu zbyt długo, ani alokować do niego za dużo osób na raz. Wyzwań jest po prostu tyle, że trzeba ustalić priorytety, wybrać tylko najważniejsze, ustalić kolejność pracy   i harmonogram dnia (grupa sama ustala agendę gry). Na dodatek ciągle pojawiają się niespodzianki (nowe zadania, zmiany terminów) – grupa musi więc bardzo elastycznie modyfikować swój plan.

Zadaniami: bo to gra, w której krytycznie ważne jest delegowanie właściwych zadań właściwym osobom (np. kto najlepiej pracuje pod presją, kto zespołowo, kto jest decyzyjny a kto analityczny?), budowanie odpowiednio licznych podgrup, cedowanie na nich odpowiedzialności i decyzyjności, efektywne alokowanie ich czasu do aktualnych priorytetów.

Czas trwania: 3h (wariant zabawowy) do 8h (edukacyjny)

Liczba uczestników: od 5 do 20

Miejsce: idealnie nadają się zamknięte sale typu bar, kręgielnia, niektóre salki konferencyjne, apartamenty hotelowe itp.