Radzenie sobie z zastrzeżeniami

Przedostatni etap, który nie zawsze ma miejsce podczas wizyty handlowej, to radzenie sobie z zastrzeżeniami, wątpliwościami lub obiekcjami rozmówcy – o ile takie się pojawią. Często handlowcy bezpośrednio po przedstawieniu oferty przechodzą do finalizowania transakcji, a klienci podążają za nimi. Strony rozpoczynają określanie końcowych ustaleń, które są małymi negocjacjami (dlatego …

Zamknięcie sprzedaży

Ostatnim, najważniejszym momentem wizyty handlowej jest jej zamykanie – czyli realizowanie właściwego celu spotkania z klientem. Wszystkie wcześniejsze etapy rozmowy mają doprowadzić sprzedawcę do tego miejsca i stworzyć warunki na uzyskanie optymalnego zamówienia. Na szkoleniach ze sprzedaży  uczymy, że zbyt szybkie przechodzenie do fazy zamknięcia często odbiera szanse na dobrą …

Symulowany biznes – cz. 2

Rafał Szczepanik Miesiąc temu pisaliśmy o tym, czym są symulacje i kiedy z nich korzystać w projektach szkoleniowych. Dziś odpowiedź na trzy kolejne ważne pytania. 3. Jak wpleść symulacje w cykl szkoleniowy Jeżeli planujemy dłuższy cykl rozwijający umiejętności menedżerskie, warto wykorzystać w nim dobrze dobraną symulację. Najczęściej robi się to …

Symulowany biznes – cz. 1

Rafał Szczepanik Zarząd dużego bank chciał pokazać swoim młodym talentom – uczestnikom programu dla przyszłych menedżerów – jak naprawdę działa instytucja finansowa. Każdy z tych młodych ludzi znał się na kierowaniu swoja niewielkim zespołem. Jednak, by mogli awansować wyżej, powinni umieć spojrzeć na bank „z lotu ptaka”: rozumieć zależności miedzy …

Style i role kierownicze polskich szefów cz.2

Niemal pięciuset polskich szefów wypełniło na naszych szkoleniach biznesowych kwestionariusz „Mapa Stylów i Ról Kierowniczych”. To 80 pytań behawioralnych (opisują preferowane zachowania), które badały styl kierowania podwładnymi, metodę podejmowania decyzji, a także preferencję dla wybranych rodzajów zadań menedżerskich. W wyniki badania powstała klasyfikacja pięciu najczęściej przyjmowanych ról kierowniczych i pięciu …

Style i role kierownicze polskich szefów cz.1

Rafał Szczepanik Blisko pięciuset polskich szefów poddano badaniu „Mapa Stylów i Ról Kierowniczych” (wykorzystywanym na co dzień w szkoleniach zamkniętych i ocenie menedżerów). Odpowiadali oni na 80 pytań behawioralnych. Badały one styl zarządzania zespołem, sposób podejmowania decyzji, preferencję dla wybranych rodzajów zadań menedżerskich. Następnie ich odpowiedzi były analizowane – zgodnie …

8 kroków do udanego szkolenia outdoor

Rafał Szczepanik Szkolenie outdoor kosztuje, często niemało. I jak wszystko, na co wydajemy w firmie pieniądze, ma przynieść maksymalne korzyści. Co zrobić, by zysk z zainwestowanych pieniędzy był wysoki i trwały? W naszej ocenie odpowiedź brzmi: przestrzegać siedmiu zasad, które sprawią, że szkolenie prowadzone w terenie będzie skuteczne. Przede wszystkim …

Jak wybrać szkolenie

Tworzenie długiego cyklu szkoleniowego dla najwyższej kadry menedżerskiej to w zasadzie działalność doradcza. Zarówno pracownicy działu personalnego jak i zewnętrzni trenerzy więcej czasu poświęcają na prowadzenie analiz, tworzenie koncepcji i wdrażanie narzędzi, niż na same szkolenia. Opracowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleniowego dla menedżerów wysokiego szczebla składa się z kilku etapów: …

Wyprawy incentive – cz.3

Rafał Szczepanik Wysłanie grupy pracowników na zagraniczną wyprawę to duży wydatek. Skoro już pracodawca go ponosi, oczekuje, że inwestycja się zwróci. Będzie tak wtedy, gdy uczestnikom wyjazdu zagwarantujemy program i scenariusz wyjazdu, na jaki nie mieliby szans w kraju. W poprzednich tekstach pisaliśmy o tym, jak określić cele zagranicznej wyprawy, …

Wyprawy incentive – cz.2

Rafał Szczepanik Jak, krok po kroku, przygotować wyjazd incentive w swojej firmie? Jak wypromować tą koncepcję wśród załogi? Ile będzie kosztować podróż? Te informacje są niezbędne, zanim poprosimy o ofertę firmy organizujące podróże. Organizacja programu podróży incentive składa się – z perspektywy przedstawiciela działu personalnego – z sześciu etapów: 1. …